در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب مشتریان و در ادامه، حفظ آنها به توسعه استراتژی های بازاریابی رابطه ای منجر شده است. شرکتها و سازمان هایی که برای توسعه کسب و کار برنامه تدوین کرده اند، ابزارهای مختلف بازاریابی را جذب و در نهایت حفظ مشتریان به کار می بندند. یکی از این ابزارها، باشگاه مشتری است. در بازاریابی رابطهای، تمرکز اصلی فقط بر روی جذب مشتریان جدید نیست، بلکه گسترش روابط با مشتریان فعلی و حفظ رابطه آنها با هم، مهمتر می باشد. در این راستا، شرکتها برای مدیریت روابط با مشتریان خود، باشگاه مشتریان را تشکیل می دهند.
لویالتی چیست و چگونه ایجاد می شود؟
نرم افزار لویالتی و 7 نقطه مثبت مشترک در تمامی نرم افزارهای لویالتی
5 نکته برای راه اندازی یک نرم افزار باشگاه مشتریان موفق
بهترین باشگاه مشتریان از چه راه هایی به رونق کسب و کار کمک می کند؟